דבר ידוע הוא שבבואנו למכור רכב משומש, נעשה מאמצים רבים לקבל עבורו את המחיר הגבוה ביותר, כמו שדבר ידוע הוא שבבואנו לרכוש רכב משומש ננסה לקנות אותו במחיר הנמוך ביותר. הישראלים הם צרכנים קשוחים, וכדי ליצור סדר בשוק כה סבוך וחסר ודאות, הומצא מחירון רכב. מחירון רכב הינו מחירון פשוט, בו תוכלו למצוא רשימה של כל כלי הרכב שקיימים בשוק הישראלי, לפי חלוקה של דגמי מכוניות ושנות יצור, ולצד כל כלי רכב מופיע מחירו. לפי מה נקבעים התמחור של מחירון רכב? כל התשובות לפניכם:
1. שנת יצור - הפרמטר החשוב ביותר בתמחור הרכב. ככל שהרכב ישן יותר, כך לרוב ישחק ערכו הכספי.
2. כמות בעלים - פרמטר חשוב נוסף הוא מספר בעליו של הרכב בעבר. שוויו של רכב שעבר מספר גדול של בעלים עשוי להישחק בצורה משמעותית לעומת רכב מיד ראשונה או שנייה.
3. קילומטראז' - כמות הקילומטרים שעבר הרכב גם היא פרמטר חשוב על פיו נמדד שווי הרכב. רכבים שנסעו כברת דרך ארוכה מאוד, ימכרו בזול יותר מרכבים שנסעו כמות נורמטיבית או נמוכה של קילומטרים.
4. סוג הבעלים הקודמים של הרכב - לא רק מספר הבעלים הקודמים של הרכב משפיע על ערכו, אלא גם מאפייני הבעלים. במידה והרכב היה שייך לגוף עסקי (שאינו פרטי), דוגמת חברת הייטק, צה"ל, משרד הביטחון וכולח, ערכו יהא פחות מערכו של רכב בבעלות פרטית.
5. תאונות - פרמטר נוסף שעשוי להוריד את מחיר הרכב הן תאונות שהוא עבר. כמובן שלא רק כמות התאונות שעבר הרכב משפיעות על התמחור שלו, אלא גם חומרת התאונות והנזק שהן הסבו לכלי הרכב.
6. תוספות - במידה והותקנו בכלי הרכב תוספות, מחירון רכב שלו יעלה.
בעבר היה קיים בישראל מחירון רכב מוכר אחד, שיצא לאור על ידי יצחק לוי. מחירון רכב של יצחק לוי היה מחירון שזכה להערכה רבה בשוק, ורבים מהסוחרים פעלן על פיו. אלא שבשנים האחרונות הופרה ההגמוניה, וכבר לא קיים מחירון רכב רציני אחד, שכן לתחום נכנסו גם מחירוני רכב מתחרים, כמו מחירוני הרכב של "הגה", מחירון רכב "דיסקברי" ואחרים.
http://www.aaaa.co.il/price-list.aspx